"Jouw kleine leven, ons grote geluk"...Welkom op de site van Triple C Ammerlaan. Cas staat op deze site centraal, maar heel af en toe zijn papa Cees en mama Claudia ook te volgen...

zondag, mei 20, 2007

Plassen op de wc - deel II

Ik heb voor de zekerheid maar even gewacht voordat ik het op de blog zet, want we willen niet te vroeg juichen, maar... Cas is opnieuw begonnen met zijn 'zindelijkheids-training'. Hij begon zelf weer over plassen twee weken geleden en we dachten.. waarom niet? Inmiddels wil hij nu ook op de wc en niet meer op het potje. Des te makkelijker. Het gaat na 1,5 week echt heel goed. Al moeten we nu natuurlijk nog even 'doorzetten'. Het gaat allemaal nog niet vanzelf en af en toe is het flink geduld hebben. Maar het (nieuwe) begin is er. Cas is nu zelfs ook al twee keer zonder luier naar t Kickertje geweest. Hij geeft nu regelmatig zelf aan dat hij moet plassen en dan gaan we snel naar de wc. Soms komt het natuurlijk niet zo goed uit, zoals vanmiddag tijdens het winkelen in Den Haag, toen hij opeens aangaf te moeten plassen. Gelukkig was de V&D in de buurt en voorkwamen we een natte broek. Helaas wil Cas nog niet poepen op de wc. Je hoort het geloof ik wel vaker en het geeft ook niks. Dat doet hij dan gewoon nog in de luier. Cas zegt dan tegen mij: "Mama, heb ik een luier om?" Ik: "Nee, schatje, die heb je niet om." Cas antwoordt dan peinsend: "Oh...eh..mama, mag ik een luier om, ikke poepie doen." En hup, dan gaat de luier om. 5 minuten later kan deze 'gevuld' weer uit. En ook met slapen nemen we nog maar even geen risico, al was de luier vanmiddag helemaal droog. Hieronder foto's van een plassessie samen met Mees en Madelief. Die vonden het natuurlijk wel heel interessant om hun vriendje te helpen. Even later had Cas toch even een 'ongelukje' in de Mac Donalds.


















































Robijn was voor het eerst in de Mac en werd voor de gelegenheid even flink geschminkt door haar grote zus.